Acasă > LINUX, UPDATE-URI > Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx Release Candidate disponibil pentru download

Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx Release Candidate disponibil pentru download


Iata ca dupa atata asteptare Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx versiunea Release Candidate este gata si poate fi descarcata. Nimic nou sub soare de cand versiunea Beta 2 (despre care am scris cu ceva timp in urma AICI )Lucid Lynx a fost lansata, sunt mici „finisaje” pe ici pe colo. Un lucru care nu imi place este faptul ca iconita pentru sunet, in toate aplicatiile a fost schimbata, nici sa vreau nu pot intelege ce avea sau de ce nu a ramas vechea iconita care fusese initial stabilita pentru Lucid Lynx ?

Iconita de sunet initial propusa

Iconita de sunet ce va ramane in versiuna finala

Voi ce parere aveti de aceasta decizie, se potriveste iconita cu cele 2 noi teme ce vor veni in Lucid Lynx respectiv cu Radiance si Ambiance ? Daca nu ma inseala memoria este iconita din versiunea 9.04…foarte ciudat, in loc sa mergem inainte…se pare ca celor de la Canonical le place sa traiasca in trecut…or fi prea melancolici probabil. sincer ma steptam ca noua versiune sa aiba sunetele de log in schimbate, de foarte multe versiuni in coace sunetul de logare este acelasi si schimbarea lui nu este tocmai una simpla pentru un incepator. Motorul de cautare din browserul Firefox va ramane intr-un sfarsit tot Google iar versiunea browserului Firefox va fi 3.6.3 Din cate am observat Firefox desi are doar 2 taburi deschise si in nici unul nu exista vre-un flash, face foarte des crash (se inchide pur si simplu din senin fara nici un mesaj sau report crash)

Inca o noutate ar fi noile Wallpapere cu care va veni Lucid Lynx

gThumb un manager de fotografii a fost scos din repositoarele Lucid Lynx

Desktop Webmail este o aplicatie ce a fost adaugata in repositoarele Lucid Lynx, aceasta aplicatie va permite sa setati Hotmail, Gmail, Yahoo, ca adresa de mail prestabilita

Vechile wallpapere din Ubuntu Karmic au fost scoase si cum am spus mai sus a fost adaugat un nou pachet de Wallpapere insa totusi pentru melancolici si pentru cei ce doresc sa aiba si wallpaperele din Karmic le pot avea printr-o simpla comanda in Terminal. Deschideti un Terminal dand click pe ” Applications „ (Aplicatii) apoi pe ” Accessories ” (Acesorii) apoi ” Terminal „ si pastati urmatorul cod:

sudo apt-get install ubuntu-wallpapers-extra

Si cum totul era prea frumos ca sa fie adevarat, in serverul X.org sunt mari scurgeri de memorie ce face ca PC-ul sa fie din ce in ce mai lent ajungandu-se pana la imposibilitatea utilizarii. Acesta este evident un bug si din fericire versiunea nu a atins „punctul” Deadline, punctul Deadline urmand sa fie stabilit pentru Vineri cand vom afla daca bug-ul a fost reparat sau nu. Versiunea finala a Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx si tot odata lansarea oficiala va avea loc pe data de 29 Aprilie 2010. In rest, din cat am folosit eu Lucid Lynx – ul este destul de stabil, softurile mele prferate se pare ca merg cum trebuie, sa speram ca in versiunea finala nu ne vom confrunta cu bug-uri majore asa cum sa intamplat cu nefericitul Karmic Koala avand acel bug cu conexiunea si netul de la RDS care a chinuit foarte multa lume si fie ca credeti sau nu a facut ca Ubuntu sa scada foarte mult in ochii celor noi in Linux care si asa sunt foarte sceptici si cu o mare indoiala in ceea ce priveste trecerea lor de la windows la Linux, acest MINUNAT bug cu RDS-ul le-a demnostrat inca odta ceea ce Ubuntistii sustin sus si tare, ca nu este atat de MINUNAT. eu o sa fiu realist si o sa va zic ca NU EXISTA SISTEMUL DE OPERARE PERFECT !

Daca doriti sa descarcati versiunea Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx Release Candidate dati click pe butonul Download

Acestea fiind spuse eu ma retrag si nu uitati ca va astept pe rubrica de comentarii cu parerile si opiniile voastre !

  1. Bogdan
    24/04/2010 la 6:47 PM

    Adrian nu stiu daca postez unde trebuie dar vreau sa te intreb daca s-a rezolvat problema cu netu de la RDS pentru versiunea 9.10

    PS: Pe mine nu m-a prea impresionat versiunea 10.04

    • adriangudus
      24/04/2010 la 9:27 PM

      Pentru ca nu stii sa fii original si te porti ca un xerox (stii foarte bine la ce ma refer…sloganul „crezi ca stii totul despre pc” nu iti apartine tie si nici domeniul pe care l-ai ales) nu o sa-ti raspund la aceasta intrebare. fii original si nu mai copia, o sa ai numai de pierdut in viata, tu singur o sa vezi asta, Google nu indexeaza furaciunile si nesimtirile, el stie foarte bine cine a spus primul „crezi ca stii totul despre pc” sau „landpc”. Cand o sa vezi ca google nu te indexeaza si nu iesi printre primii in motorul de cautare Google sa-ti aduce aminte de ce ti-am spus si sa nu te intrebi de ce sau ce nu ai facut bine!

  2. Vion
    24/04/2010 la 9:13 PM

    Cum deschid fisiere .EXE (jocuri,aplicatii) ???

    • adriangudus
      24/04/2010 la 9:22 PM

      Nu cred ca ai nevoie, incearca sa-ti iei gandul de la fisiere .exe Linuxul are propriul sistem de fisiere, pentru Ubuntu sunt fisierele .deb echivalente cu cele .exe pt Windows, practic fiserele .deb sunt pachete de autoinstalare a aplicatiilor, pur si simplu descarci pachetul .deb dublu click si install, asta este tot ce trebuie sa faci. Pentru Linux nu este nevoie sa te duci pe google sa cauti aplicatii si sa le descarci si sa le instalezi, le ai aproape pe toate in Ubuntu Software Center, trebuie doar sa stii numele lor, le cauti in casuta search din Ubuntu Software Center si apesi pe Install, pe Linux softurile vin la tine nu te duci tu dupa ele. LINUX NU E WINDOWS si lucru cu fisierele este altfel decat pe Windows, o sa prezint acest aspect in tutorialele video e vor urma. Softurile din Windows pot fi totusi folosite si in Linux cu ajutorul lui Wine sau a unei masini virtuale cum ar fi VirtualBox dar cum spuneam detalii despre aceste aspecte vor urma in tutorialele ce le voi face in viitor.

  3. Bogdan
    25/04/2010 la 11:13 AM

    Acum imi poti raspunde la intrebare?

  4. Vion
    25/04/2010 la 11:23 AM

    Imi trebue sa instalez o joaca pe linux o sa pot sau imi iau gindul? (e vorba de Counter Strike 1.6)

    • adriangudus
      25/04/2010 la 12:37 PM

      Da, Counter Strike am auzit si am vazut chiar si pe youtube ca merge cu Wine, eu nu sunt gamer s nu joc jocuri, nu as putea sa te ajut foarte mult in privinta indicatiilor dar vezi si tu pe youtube sigur vei gasi un how to (un tutorial despre cum sa…scrii si tu, counter strike on linux, sau how to play counter strike in linux….alternezi cuvintele este imposibil sa nu gasesti)

  5. 25/04/2010 la 9:06 PM

    Nu l-am instalat inca pe real. Mai astept sa se scurga cele 4 zile pana apare la finalul. L-am incercat insa pe virtualbox. Am instalat deasemenea si Avant window Navigator si am observat ca temele pentru AWN din mac4lin nu mai sunt compatibile (sistemul ma avertizeaza cu eroarea asta). Cred ca solutia ar fi asteptarea aparitiei unei noi arhive de Mac4lin. Astept alte solutii daca exista momentan1

    • adriangudus
      25/04/2010 la 9:34 PM

      Din cate stiu eu sa renuntat la proiectul Mac4Lin…

  6. Florin
    30/04/2010 la 10:28 AM

    Salut!! Ma poti ajuta si pe mine sa configurez un Modem SpeedTouch 330 Usb de la Romtelecom pe aceasta versiune..astept Multumesc

  7. adrian
    14/07/2010 la 5:00 PM

    am si eu o intrebare.ce torrent este pt ubuntu10.04 pt a putea descarca filme de pe filelist?

    Multumesc

    • adriangudus
      14/07/2010 la 5:56 PM

      Ubuntu are gata instalat un soft pentru descarcat torrente. se numeste Transmission BitTorrent Client si il gasesti dand click pe Applications > Internet > Transmission BitTorrent Client. Poti viziona un tutorial video in limba romana despre Ubuntu Linux 10.04 dand click AICI sau AICI

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

