Acasă > SFATURI SI TRUCURI > Ce trebuie sa facem dupa ce am reinstalat Windowsul ?

Ce trebuie sa facem dupa ce am reinstalat Windowsul ?


Multi dintre voi faceti de multe ori reinstal de Windows si nu bagati in seama unele mici detalii carora,daca le-ati da mai multa atentie ati avea un sistem de operare mult mai stabil si mai functionabil.
2009-08-26_192849
Primul lucru pe care trebuie sa il faceti dupa reinstalarea sistemului de operare este sa instalati driverul pentru Chipset. De ce este atat de importanta instalarea acestui driver si ce inseamna Chipset? Pai haideti sa vedem. Orice placa de baza are cel putin 2 Chipseturi,North Bridge respectiv South Bridge in traducere ” Podul de Nord si Podul de Sud„. North Bridge-ul se ocupa de buna intelegere dintre  componentele „din nordul placii de baza”  cum ar fi: memoriile RAM,sloturile PCI-Expres 16,placa video si RAID in cazul in care avem o placa de baza ce suporta RAID iar South Bridge-ul se ocupa de buna intelegere dintre componentele aflate in „partea de sud a placii de baza” cum ar fi: placa audio,sloturile PCIExpres,USB-uri,placa de retea. In fotografia de mai jos am localizat incercuind cu rosu aceste 2 chipseturi de pe o placa de baza luata la intamplare!
2009-08-25_232616

Unde gasim aceste drivere? In mod normal ar trebui sa le aveti pe un CD/DVD pe care la-ti primit odata cu achizitionarea Placii de baza sau a PC-ului,daca nu verificam ce model de placa de baza avem cu ajutorul utilitarului Everest apoi urmand sa mergem pe Google,scriem in motorul de cautare numele si modelul placii de baza intram pe siteul oficial al acesteia si la sectiunea Download sau Support&Drivers introducand modelul placii noastre si alegand sistemul de operare vom obtine driverul dorit daca bine inteles firma producatoare pune la dispozitie spre download aceste tipuri de drivere. Dupa cum ati vazut aceste Chipset-uri sunt raspunzatoare de componentele pe care le avem si de buna intelegere dintre ele,ei bine daca sistemul de operare nu le recunoaste corespunzator si nu are instructiuni calre datorita driverelor cu privire la aceste Chipseturi evident Widows-ul nostru va crash-ui (va cadea),vom avea errori in multe situatii,neintelegeri intre componente.La placile mai vechi aceste drivere sunt incluse in sistemul de operare dar stiu ca sunt multi dintre voi care aveti un PC de cel putin 1 an vechime,ei bine aveti nevoie de drivere! Acestea fiind spuse eu va doresc un sistem de operare cat mai stabil o instalare de windows usoara si rapida si nu uitati:
IMEDIAT DUPA REINSTALAREA SISTEMULUI DE OPERARE INSTALATI PRIMA SI PRIMA DATA DRIVERUL PENTRU CHIPSET!!!
Daca aveti nelamuriri sau intrebari,pareri,propuneri nu uitati sa le exprimati lasand un comentariu pe rubrica de comentarii de mai jos spre sfarsitul acestui articol!

  1. 26/08/2009 la 6:54 PM

    Dragi vizitatori ai acestui site…ascultati (cititi) cu mare atenti ce vrea sa spuna Adrian pentru ca nu vorbeste degeaba!! Vreau sa va spun ca mie mi s-a intamplat sa nu imi mai citeasca toti ramii (de ex aveam 512 si imi vedea 450) din cauza la driverul ptr Chipset. Asa ca luati aminte la ce spune Adrian pentru ca stie ce spune si nu vorbeste asa aiurea ca sa se afle in treaba. Felicitari Adrian pentru acest minunat articol si bafta in continuare !!!

    • adriangudus
      26/08/2009 la 7:15 PM

      Iti multumesc frumos Songoku pentru laude,aprecieri si cuvintele frumoase si te mai astept!

  2. DanielHp
    27/08/2009 la 1:26 AM

    Foarte bun tutorialul…..Se stie ADRIANGUDUS

  3. Attila Vago
    27/08/2009 la 1:32 PM

    Erm… atat?? Nu zic, sunt perfect de acord cu ce a scris autorul articolului… dar ma asteptam la mai mult. Nu de alta, dar acest pas inca nu rezolva nici pe departe problemele (daca exista) si chiar pot sa zic ca de multe ori nu reprezinta o problema.

    • adriangudus
      27/08/2009 la 2:18 PM

      Chipsetul este cel mai important,voi mai veni si cu alte articole in completarea acestuia,am dorit sa abordez si sa spun doar atat pentru ca ce voi prezenta in alt articol va tine de intreg „ritualul” ce va avea loc inainte si dupa reinstalarea windowsului!

      • Attila Vago
        27/08/2009 la 3:15 PM

        Technic ai dreptate, este cel mai important, insa practic (dupa ani si ani de experienta), mi-am dat seama ca primul pas e antivirusul, apoi chipset si alte cele. Ma rog… problema cea mai mare este motivul pentru care lumea isi reinstaleaza Windowsul, unii chiar des – asta fiind copia piratata de Windows. Cu unul licentiat, asemenea articole devin aproape inutile, neavand motive de reinstalare, nici macar de instalare – in majoritatea cazurilor fiind preinstalat cu licenta OEM.

      • adriangudus
        27/08/2009 la 3:35 PM

        Tin sa te contrazic si chiar sa spun ca a instala mai intai de toate antivirusul,este cea mai mare „prostie: pentru ca mie personal mi sa intamplat de multe ori ca antivirusul sa depisteze sau sa blocheze instalarea driverelor deoarece erau vazute (driverele) ca virusi,sau back-dor etc, Mai intai de toate dupa reinstalarea windowsului,cu fisa de la net scoasa,se instaleaza driverele apoi antivirusul!

  4. Attila Vago
    27/08/2009 la 4:37 PM

    Ciudat… mie nu mi s-a intamplat niciodata. O fi de la antivirusul folosit de tine. Daca mie imi urla antivirul la vreun driver, fii sigur ca voi cauta unul la care sa nu-mi urle, in felul asta elimin mai bine posibilitatea de infectare a sistemului.
    Offtopic: observ ca tu mergi pe ideea generala de useri – cei care iau de ici colo ce apuca, un SO pirat, etc. Am sa tin cont de asta in viitor si voi comenta ca atare. Singurul lucru care vreau sa mai spun este ca situatiile in cazul unui SO licentiat, sunt ceva diferite, lucru pe care tu nu acoperi in tutorialele tale, care de altfel sunt ok, insa sunt unilaterale si putin subiective.

    • adriangudus
      27/08/2009 la 4:53 PM

      Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui…toate tutorialele de aici sunt valabile si pe un pc licentiat si pe unul piratat,la ce te referi mai exact? Si…sa fim serios man,cine cumpara Windows in Romania?🙂 ROMANII NU CUMPARA WINDOWS!!! La care din tutorialele de pe Land – PC ar sta treaba altfel daca ar fi vorba despre un Windows cu licenta si la care ar sta treaba altfel daca ar fi vorba despre un Windows piratat???

      • Attila Vago
        27/08/2009 la 5:12 PM

        Ti-am mai spus, in cazul unui Windows licentiat care de foarte multe ori vine preinstalat, nu este nevoie de instalare si reinstalare, deci discutia despre asta pica din start. Sa nu mai vorbim de faptul ca se creeaza o imagine a SO pe partitie separata care se repune la apasarea unui buton in 10 minute, exact asa cum a fost. Apoi vin update-urile, care un SO piratat nu le are, deci automat vorbim de cer si pamant…
        Gresit! Lumea cumpara Windows, daca le explici frumos care-i treaba, vii cu dovezi, o sa vezi ca vor cumpara. Am convins chiar eu persoane (oameni de rand sa cumpere) si de fiecare data cand ma intalnesc cu ei „imi pupa mainile” ca de atunci nu mai au probleme. Anul trecut 4 useri au trecut pe Vista si unul pe XP licentiat. Toti sunt 100% multumiti. Iar eu… am Vista Business, XP SP3 si Win 7 RC,(ahh… si un 98SE) toate licentiate. Tot mai multi romani vor cumpara SO licentiat fiindca pur si simplu se merita, si nici nu vor mai avea de ales, fiind in majoritatea cazurilor preinstalate.

  5. florin
    12/10/2009 la 4:05 PM

    Am si eu o nelamurire in legatura cu placa de baza.Cu putin timpin urma am avut laptopul-un Amilo 2727,fujitsu -in service pentru a-mi fi inlocuita placa de baza.Dupa ce am citit topicul acesta am instalat Everest si la prima accesare imi arata: South Bridge (TRIAL VERSION),revizie F4,Tipul capsulei 676 Pin mBGA.Asta,in timp ce North Bridge este Intel crestline-GML GL960.Puteti sa-mi ziceti va rog daca este ceva in neregula cu acest South Bridge deoarece domnii de la service au facut talente si nu mi-au dat nici o garantie pe inlocuirea placii de baza.Mai mult cand dau la atribute placa baza scrie ID placa de baza: ,iar la numele placii de baza scrie FUJITSU SIEMENS AMILO LI 2727

    va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns deoarece sunt novice in calculatoare…

    • adriangudus
      12/10/2009 la 4:08 PM

      Nu este nimic in neregula…sincer nu prea am inteles care e intrebarea,ce anume vrei sa stii? Chiar daca ar fi ceva in neregula cu acest chipset nu poti face nimic,decat sa schimbi placa. Ce intelegi tu prin „ceva in neregula”?

      • Attila Vago
        12/10/2009 la 4:14 PM

        Ceea ce l-a facut sa te intrebe este faptul ca vede acolo „(trial version)”. Din moment ce numele placii de baza este la fel, nu vad sa fie probleme, insa garantie trebuie sa-i dea in continuare, obligatoriu.

  6. 28/02/2010 la 4:36 PM

    Felicitari pentru tutorial.Pot sa spun ca am invatat foarte mult din tutorialele tale si din tutorialele de pe Videotutorial.Nu am foarte multa experienta in domeniu dar cu ajutorul vostru am acumulat destule,bineinteles cu rabdare multa.Inca odata FELICITARI.

    • adriangudus
      28/02/2010 la 4:39 PM

      Iti multumesc frumos si te mai astept si la alte articole si tutoriale

  7. radu
    10/11/2010 la 9:02 AM

    Foarte frumos si concis…si de mare ajutor pentru „userii” cu sisteme cu licenta expirata..si fara facultati de IT.
    Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si spor la munca in continuare!

  8. Foldi Lorand
    20/12/2010 la 6:06 PM

    Foldi Lorand :

    AJUTOR!!!!!
    Specificatii
    Mother Board:ACER
    AMI BIOS 2000
    Placa Video:Nvidia Alladin TNT2 !!!! SETAT IN BIOS 32 MB !!!!!IAR IN WINDOWS DOAR 24 DE MB RECUNOASTE ASTA SE INTAMPLA DEJA DE 3 ANI
    AM INSTALAT MAI MULTE SISTEME DE OPERARE DAR IN ZADAR ATAT REUNOASTE 24 MB
    Placa de Sunet :C-MEDIA 8738
    Procesor:Intel Celeron 900 MHz
    Retea:SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter
    Modem: HSP 56 Full Duplex Unimodem
    Am incercat sa fac Update dar in zadar nu stiu ce sa fac
    am AGP 2x nu prea se gaseste
    am PCI 3 intrari Placa video nu este pentru asa ceva
    PCI-Express nu am
    Resetare BIOS am facut (Am scos bateria)
    Curatare de praf am facut
    Update BIOS nu am facut (sa nu mi se duca BIOS-ul)
    Resetare setari ale BIOS-ului Best Settings
    Rog sa ma ajutati!!!

    • adriangudus
      28/12/2010 la 3:26 PM

      Sa te ajutam cu ce? ce vrei sa faci? pentru ce vrei sa faci update de BIOS, care-i problema pana la urma?

  1. 29/08/2009 la 9:50 PM

Lasă un răspuns

