Acasă > UPDATE-URI > GIMP – The GNU Image Manipulation Program ajuns la versiunea 2.6.7

GIMP – The GNU Image Manipulation Program ajuns la versiunea 2.6.7


Stim cu totii ca GIMP poate fi de folos oricarui mic designer sau celor ce le place sa se joace cu grafica,editarea de imagini,acesta fiin o unealta ideala pentru acestia si peste toate astea este si GRATUIT. Multi compara si spun ca GIMP inlocuieste cu succes Adobe Photoshop evident ca Photoshop este cu mult peste GIMP asta si datorita faptului ca Photoshop este o aplicatie comerciala si profesionala de editare imagini insa e bine intotdeauna sa avem alternative la softurile comerciale pe care mai mult ca sigur multi dintre noi nu si le permit datorita costurilor mari ale acestora.
2009-08-22_111058

Pentru cei dintre dumneavoastra care doresc sa vada cateva tutoriale video in limba romana despre GIMP va rog sa dati click pe titlurile link-uite de mai jos:

1 Gimp program gratuit de editat poze partea 1 instalare si layere
2 Gimp, program gratuit de editat poze, partea 2 mascarea layer-elor
3 Gimp program gratuit de editat poze partea 3, realizare selectiilor
4 Gimp program gratuit de design partea 4, trucaje, efecte, animatii, web design, html
5 Cateva tutoriale video,fara sunet doar demonstrative

Multumim lui Daviodan pentru realizarea acestor minunate tutoriale video. Pentru cine doreste sa vada cu ce vine in plus noua versiune de GIMP dati click AICI
Acestea fiind spuse va doresc prelucrare grafica placuta,usoara si sa aveti inspiratie,se pot realiza lucruri frumoase chiar si cu aplicatii gratuite!

Daca doriti sa descarcati GIMP dati click pe DOWNLOAD
Cei care au sistem de operare pe 64 biti dati click pe DOWNLOAD

  1. Attila Vago
    23/08/2009 la 5:04 PM

    Cu toate ca intr-un fel sustin comunitatea Open Source, Gimp, dupa parerea mea este unul dintre marile lor esecuri. Au reusit sa faca Ubuntu, un OS complet care ruleaza de pe CD, fara instalare, au adus inovatii in domeniul software dar n-au reusit sa faca un editor profesionist de imagini. Cu toate ca se face comparatie intre Photoshop si Gimp, cred eu ca nici nu putem sa-i punem pe aceeasi pagina. Cunosc Photoshop incepand cu versiunea 5… Gimp cred ca este echivalentul lui. Insa Photoshop a ajuns de la v.5 la CS4… In acest domeniu linuxistii au cam dat-o-n bara.

    • adriangudus
      23/08/2009 la 6:52 PM

      Trebuie sa stim ca comunitatea Linux lucreaza in mod voluntar si gratuit atunci cand au timp tocmai datorita acestui lucru lucrurile pentru ei Evolueaza mai greu,Nu stiu cate aplicatii de talia lui GIMP sunt si daca stii vreunul care sa faca ce nu face GIMP si sa fie gratuit ti-as fi recnoascator!!!

  2. Attila Vago
    23/08/2009 la 7:45 PM

    Da, da… stiu. Ei lucra voluntar, dorm pe sub birouri si n-au bani de lama de barbierit.🙂 Ideea de baza e ca tipii astia sunt buni, au cod destul in cap sa faca chestii care te lasa masca, si au dovedit asta mai ales cu Ubuntu, insa nu sunt organizati, se cearta intre ei, e o debandada si un haos total. Tocmai de asta nu fac ei un Gimp care sa fie rival pe masura. De stiut stiu sa faca, dar ca sa faci ceva bun iti trebuie spirit de echipa, organizare, etc… ceea ce Adobe a avut si vezi rezultatul spectaculos. Ceva gratuit care sa fie macar la fel de bun ca si Gimp, admit, nu este, dar tot degeaba… eu cu Gimp nu pot face ceea ce fac cu Photoshop, sau cand reusesc, imi ia de minim 4 ori mai mult timp si efort sa ajung la rezultatul dorit.

    • adriangudus
      23/08/2009 la 7:56 PM

      De cord cu tine si de data asta,dar ce te faci cand excluzand posibilitatea pirateriei nu ai bani de photoshop??? ce preferi,sa nu mai faci nimic,sau sa te chinui in GIMP 2 ore in plus insa totul gratuit???

      • Attila Vago
        23/08/2009 la 8:34 PM

        Folosesti versiunea trial pana ai bani…🙂

      • adriangudus
        23/08/2009 la 8:44 PM

        Se vede ca te-ai „chinuit” putin sa dai raspunsul asta🙂 Stiai ca in trial nu ai toate functiile active si esti limitat???🙂

      • Attila Vago
        23/08/2009 la 8:57 PM

        Nu, si m-as mira sa fie adevarat… Eu n-am observat nici o diferenta intre versiunea trial si cea inregistrata. Pe bune… la CS-uri doar perioada de utilizare era limitata, in rest puteam sa lucrez full-featured cu el.

      • adriangudus
        26/09/2009 la 10:31 PM

        Si daca trialu expira si n-ai facut rost de bani ce faci? Reinstalezi windowsul ca sa poti refolosi trialul??🙂

      • Attila Vago
        27/09/2009 la 12:01 AM

        Chiar daca ai/ati avea acei 1200 – 4000 ron pentru un Photoshop, nu l-ati cumpara fiindca asa ganditi voi, frumos zis – balcanic. Aici nu e vorba de lipsa de bani ci lipsa de vointa… N-am sustinut niciodata ideea cum ca un user care nu are totul 100% licentiat pe PC, e un infractor. NICI VORBA! Dar macar ce puteti cumpara, faceti bine si nu-l mai furati.

      • adriangudus
        27/09/2009 la 12:09 AM

        Prietene,nu stiu dar tu…privesti totul doar din punctul tau de vedere!!! Adica…eu sunt un pusti da? am 18 ani (sa zicem..pentru ca in realitate am 24) si am auzit de photoshop ca e magic…si vreau sa vad si eu ce fel e,acum…ce tre sa fac? sa ma duc sa inchid peste 1000 de euro intr-un photoshop care nu stiu daca o sa-mi placa sau nu stiu daca o sa-l invat in deajuns de bine incat sa-mi scot banii inapoi cu munca facuta in el? sunt student si stim cu totii ce bani au studentii in ziua de azi,iao logic domle…cum dracu sa dai 1000 euro daca nu stii ce-i ala photoshop? sa fim seriosi,incearca sa privesti in ansamblu si nu doar din punctul tau de vedere,nu esti numai tu aici ci si alti useri,aceste articole nu ti se adreseaza numai tie ci tuturor care viziteaza acest site!

      • Attila Vago
        27/09/2009 la 12:26 AM

        Ma bucur ca esti student, mult succes in continuare. Nu dai 1000 de euro… dai 300 de euro, tocmai fiindca esti student si exista versiune speciala cu discount. Plus exista perioada de trial de 30 de zile. Poti lua la rand CS2, CS3, CS4 care in total rezulta 3 luni, timp destul ca sa-ti dai seama ce este Photoshop, ce face, si ca ai sau nu nevoie de el. In plus inca nu am vazut (si aici nu sunt de acord cu legile din tara asta) studenti care sa faca proteste pentru a primi la facultate tot software-ul necesar pentru studiile lor. Adica, daca esti la web-design, urla frate in gura mare ca-ti trebuie macar Photoshop, dar sa bage si Corel ca sa fie mai kinky. Fight for your rights, people!!!

      • adriangudus
        27/09/2009 la 12:49 AM

        Stii de ce nu urla studentii pentru drepturile lor si nu cer discount la photoshop? ia sa vedem ghicesti? Ok hai sa-ti spun…pentru ca au torrentele,da ia sa le iei si asta sa vezi cum ii vezi prostestand…trust me.Crede-ma ca romanu stie sa puna picioru in prag si sa urle cand nu-i convine si nu are cu ce,insa atat timp cat merge cu torrentele de ce nu?

  3. xman
    26/09/2009 la 10:05 PM

    Frate Attila las-o moarta cu Photoshopul,atata il ridici in slavi,intr-adevar e cel mai tare dar parca toti ar avea banii tai man.Eu am toate versiunile piratate ca doar nu o sa fiu fraier sa cumpar o licenta de 1000 parai,asa ca folosesc ce vreau si Photoshop dar si Gimpul ca e mai simplu si nu dureaza 2 ore sa fac ceva cum zici tu.Asa ca nu te mai da mare grangur cu Photoshopul tau licentiat.

    • Attila Vago
      26/09/2009 la 11:52 PM

      You’re really missing the point here. Autorul articolului la un moment dat a zis un adevar mare: „GIMP poate fi de folos oricarui mic designer sau celor ce le place sa se joace cu grafica,editarea de imagini”. Corect, cei mici designeri pot lucra cu el, restul lumii se poate juca cu el, dar ce facem cand vine vorba de treaba serioasa. Uiti, ca unii chiar vor sa faca ceva in mod serios, altii isi castiga painea prin asta, sau altii au un hobby foarte puternic si fac tot posibilul sa foloseasca programe avansate in acest domeniu. Cunosc web-designer care la un moment dat a inceput sa injure Gimp-ul fiindca nu-i oferea nici pe un sfert ceea ce ii ofera Photoshop. Uita-te numai la marimea kitului de instalare… cat de mare e diferenta si nu degeaba. Ceea ce incerc sa subliniez este ca Gimp este un software care se pretinde a fi Photoshop, dar nu e… e un programel mic si nefinit. Intreaba tu multimea de useri de pe DeviantArt, sa vezi cati folosesc Gimp. Sunt cativa, foarte buni, care intr-adevar il folosesc, dar in combinatie cu tableta grafica (costa de la 300 euro in sus).
      Fa-ma sa inteleg si eu ceva… Nu-ti place ca nu laud Gimp-ul, cu toate astea ai toate versiunile de Photoshop piratate (nu te condamn), si in plus mi se mai pune si intrebarea „ce fac dupa ce mi-a expirat trialul”? Aaaaaa… wooot???

      Am si eu o intrebare… una generala. Cu ce se ocupa acest blog si din ce punct de vedere? Ca ce vad eu aici suna in felul urmator: luni sustinem pirateria, marti luptam impotriva ei, miercuri laudam open-source, joi preaslavim microsoft, vineri ne batem joc de microsoft, sambata poate dam niste sfaturi bune iar duminica poate ne luam la cearta cu cei care nu sunt de acord cu noi. I’m confused…

      • adriangudus
        27/09/2009 la 12:04 AM

        Ma intelegi gresit,si vreau sa te anunt ca nu sunt comunist si nu fac precum alti admini de pe alte bloguri/siteuri unde daca te duci si-ti spui parerea contra articolului esti banat sau ti se sterge comentariu! Nu tin nici cu unul nici cu altul,aprob orice comentariu de bun simt atata timp cat nu aduce injurii si jigniri directe la persoana! Vezi foarte bine ca am fost de acord cu tine atunci cand ai avut dreptate dar sincer,nu te supara …te dai prea perfect,adik ce vrei sa cred,ca tu nu folosesti nimic nelicentiat? Esti cetateanu perfect care crede ca tot ce zice legea e bine si esti un supus al statului?al legilor? Niciodata nu am sustinut pirateria,insa ea exista in fiecare casa,romanii sunt saraci si sunt constient ca oricat as zice nu descarcati torrente,pe oameni o sa-i doara fix in cot de sfatul meu si eventual nu o sa mai vina pe acest blog niciodata! Daca sustineam pirateria,la articolele despre windows tranteam frumos la sfarsit si un link de download cu windows de pe mai stiu eu ce traker…asa ca…nu vad care parte nu o intelegi,si de ce esti confuz?

  4. xman
    26/09/2009 la 10:15 PM

    A si era sa uit,nu am ce spune,folosim versiunea trial 30 zile ca doar in 30 zile face rost de 1000 parai.Tare frate,tare de tot.

  5. Attila Vago
    27/09/2009 la 12:17 AM

    Tocmai, nu vad de unde ai/ati dedus ca as fi cetateanul perfect si sunt 100% de acord cu legile, dar pe cat pot incerc sa nu piratez, uneori mai am noroc, alteori fac rost de bani, si uite cu mult efort am facut pasi mari impotriva pirateriei in ce priveste OS, aplicatii, muzica, filme.. si asta fiindca am avut vointa, nu cum zici tu ca romanul daca are 350 lei sigur nu-si cumpara Windows. Uite, eu anul trecut am adunat pe langa banii ce i-am primit de ziua mea de la tata, inca un pic si mi-am luat Office 2007. Uite ca se poate? Insa unul de p-aci sigur ma va considera fraier… si tocmai aici e problema. Fiindca NU esti fraier daca cumperi o aplicatie, un OS. Ideea si situatia trista e ca daca Photoshop ar costa doar 100 ron in loc de 1200, aproape la fel de putini ar cumpara-o. Eu nu ma lupt cu tine, sau cu cei care imi raspund, eu ma lupt cu o ideologie balcanica foarte proasta.

  6. xman
    27/09/2009 la 12:30 AM

    Ca bine zici Adriane,Attila crede ca toti avem bani de ne dau afara din casa.Eu am 37 de ani,lucrez de 15 ani dar nu pot spune ca am un salariu sa imi pot permite sa cumpar un Photoshop.Mai ales ca am familie ,copil…Multi ca mine sunt asa…romanii sunt saraci,Attila viseaza frumos mai ales cand spune ca nu e vorba de lipsa de bani ci de vointa.Attila ma jignesti,habar nu ai tu cata vointa am eu sa ofer familiei mele un trai decent ,nu 1000 de parai pe un soft licentiat.Nu stiu cum sa-ti spun :nici eu nu sustin pirateria,si nu e cum zici tu ca face parte din romanismul din noi sau balcanisme,asta e societatea noastra man,traiul nostru ce da pe dinafara.Crezi ca daca am avea salarii decente nu mi-as lua si eu anumite softuri licentiate?Crezi ca m-ar mai durea capul sa stau nopti la rand sa dau jos de pe torenti sau alte chestii,sa caut seriale si alti keygeni.Te inseli man,suntem prea saraci…..

    • adriangudus
      27/09/2009 la 12:47 AM

      Foarte bine punctat, respect pentru Attila,si dupa nume,nu e roman ci cred ca ungur…deci sa nu ne suparam degeaba pe el pentru ca …si sper sa nu se supere,nu ne reprezinta rasa romana (asta daca nick-name-ul lui e identic cu cel real)

    • Attila Vago
      27/09/2009 la 1:02 AM

      Nu tu trebuie sa lupti, fiindca da, ai dreptate, este greu in Romania, salarii de 700 ron, somaje, etc. Dar sunt multi tineri care aleg de buna-voie sa taca si sa nu-si ceara drepturile. Nu sunt eu visator, am trecut si trec prin toate astea zilnic. Dar nu… chiar nu se face nimic spre a rezolva situatia. Nu se misca nici macar un deget.
      Ca fapt divers, Photoshop CS4 se poate cumpara prin ebay la un pret de circa 450 – 750 lei.

  7. Attila Vago
    27/09/2009 la 12:57 AM

    Tocmai de asta va ramane toata tara asta la fel de saraca si peste 100 de ani…

    • adriangudus
      27/09/2009 la 1:04 AM

      Ca ungurii tare bofati sunt🙂 sa fim totusi seriosi,fiecare „rasa” isi are specificu,nu cred ca trebuie sa ne judecam,si nu cred ca tre sa fim judecati de tine daca avem sau nu licente.Tocmai de asta e democratie,sa faca fiecare ce vrea,nu suntem oi sa ne luam unu dupa altul,unii cred ca ce faci tu e bine si corect insa doar moral ca practic,deloc! Vorba lui xman,cand o sa am un salariu occidental,si un trai decent,promit sa fiu licentiat in tot ce folosesc. Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul!

  8. xman
    27/09/2009 la 1:11 AM

    Bravo tie Attila ca reusesti sa strangi bani de unde poti ca sa cumperi licente.Jos palaria.Inca o chestie:de ce te consideri fraier daca cumperi software licentiat?Eu cde exemplu toate windows-urile care le am ,le am cu licenta,poate nu iti vine sa crezi,si inca cateva mai accesibile la buzunar.Dar logic raspunde-mi la o intrebare:noi astia mai multi la care ne place sa ne mai jucam cu softuri din astea de grafica si nu putem sa le cumparam suntem fraieri daca le piratam?Tu ai reusit sa mai pui pe langa ce ai primit de la tatal tau dar eu de exemplu sau altii cum am face?Punem bani deoparte pe sustacke cum s-ar spune,iau de la gura copilului ca sa dau pe licente enorme ca pret?Tu degeaba spui ca daca Photoshop ar fii 100 lei noi tot l-am pirata.Da mie cu 100 lei si mai vedem.Din ce spui tu deduc ca nu esti inca la casa ta cu familie,copii…responsabilitati.Crezi ca asta inseamna ce ai povestit tu ca ai vointa ca ai reusit sa iti iei office 2007?Intr-un fel da tot vointa se numeste.Mai vorbim peste vreo cativa ani buni cand o sa trebuiasca sa ai grija de cineva pe langa tine sa vedem atunci definitia vointei la tine.Sa nu te superi man pe mine dar cand ii vad pe unii ca tine ce usor le vine sa vorbeasca de chestii din astea in vremurile astea…Hai sa o lasam balta ca tu esti cu ale tale eu cu ale mele.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: